Nauka hybrydowa to po prostu połączenie nauczania stacjonarnego i zdalnego, czyli prowadzonego przez internet. Polega na organizacji zajęć stacjonarnych turami tak, aby jednocześnie w szkole nie przebywała więcej niż połowa wszystkich uczniów. Pozostali w tym samym czasie mają zajęcia zdalne, po czym następuje zamiana. Dokładnie w ten sposób zaplanowano naukę w szkołach Powiatu Szczecineckiego. Każdy z dyrektorów wybrał najlepszy dla swojej szkoły podział klas na potrzeby wprowadzania nauki hybrydowej przy jednoczesnym przestrzeganiu wytycznych przedstawionych przez ministerstwo.
W ZS Nr 1 im. KEN w Szczecinku w pierwszej turze stacjonarnie uczyć się będą uczniowie liceów, w drugiej techników. W ZST jako pierwsi do ławek powrócą uczniowie klas drugich, a później zastąpią ich ci z klas pierwszych i trzecich. W ZS Nr 2 im. Warcisława IV w Szczecinku w pierwszym tygodniu naukę stacjonarną rozpoczną uczniowie drugich klas technikum i część klas branżowych I stopnia. W ZS Nr 6 im. Stanisława Staszica w Szczecinku w ławkach zasiądą uczniowie z technikum żywienia i weterynarii, a tydzień później ich miejsca zajmą koledzy z technikum ochrony środowiska i agrobiznesu. W I LO im. Ks. Elżbiety funkcjonuje szesnaście oddziałów, zaś w ZS Nr 7 w Białym Borze osiem. W przypadku tych szkół podzielono klasy na dwie grupy. Od poniedziałku 17 maja pracę w pełnym zakresie zaczyna również Specjalny Ośrodek Szklono Wychowawczy, który częściowo naukę stacjonarną prowadzi już od dwóch tygodni.
Do dyspozycji uczniów zostaną również oddane internaty. Wszystkie obiekty zostały zdezynfekowane, a ciągi komunikacyjne oraz wejścia i wyjścia zaprojektowano tak, aby zapewnić uczniom bezpieczny dystans. Żaden z dyrektorów nie zgłaszał większych uwag czy problemów. Mimo, że do wakacji nie pozostało zbyt wiele czasu, starosta Krzysztof Lis pozytywnie ocenił decyzję ministerstwa dotyczącą wdrożenia nauki hybrydowej.
Dobrze, że nasi uczniowie przynajmniej w tej formie powrócą do szkół. Wszystkim im brakuje bezpośrednich kontaktów z rówieśnikami. Myślę, że jest to szczególnie istotne w przypadku uczniów klas pierwszych, którzy spędzili ze sobą niewiele czasu. Powrót do szkół da uczniom również możliwość zapoznania się z tymi wszystkimi inwestycjami, które poczyniliśmy w naszych szkołach, a trzeba powiedzieć, że w wielu przypadkach placówki przeszły prawdziwą metamorfozę zarówno jeśli chodzi o pracownie czy wyposażenie, ale również infrastrukturę sportową.
Napisz komentarz
Komentarze