Rezultatami projektu będą scenariusze lekcji promujących historię i kulturę krajów biorących udział w projekcie napisane w języku angielskim. Planowane są prezentacje multimedialne, wspólna strona internetowa lub blog projektu, słownik pojęć historyczno-kulturalnych w językach narodowych oraz po angielsku.
Podczas przeróżnych zajęć uczniowie nawiązali kontakty z rówieśnikami z Hiszpanii, wspólnie przygotowywali specjały kuchni hiszpańskiej, uczyli się tańczyć flamenco i poznawali podstawy języka hiszpańskiego. Ponadto w Hiszpanii podobnie jak w Polsce, wojna w Ukrainie budzi oburzenie i chęć niesienia pomocy, dlatego podczas zajęć graficznych uczniowie wspólnie stworzyli logotypy pt. Solidarni z Ukrainą.
Oprócz zajęć edukacyjnych był też czas na zwiedzanie najstarszej dzielnicy Granady, Albaicin oraz urokliwej, położonej nad Morzem Śródziemnym miejscowości Nerjy. Uczniowie zwiedzili jedną z jaskiń w górach Sierra Nevada oraz łaźnie arabskie. Był też relaks w słońcu na pięknej hiszpańskiej plaży oraz spacer wśród palm.
Takie wyjazdy są ogromnie ważne dla młodych ludzi, bo oprócz szans rozwijania umiejętności skutecznej komunikacji w języku angielskim, mogą poznać kulturę i tradycję odwiedzanych krajów. Dlatego szczecinecka „piątka” nie kończy na Hiszpanii, bo już 15 maja następna grupa uczniów wyjeżdża do Republiki Czeskiej, realizować założenia projektu Erasmus + w mieście Havirov.
Specjalne podziękowania młodzież SP5 kieruje pod adresem władz miasta, do Pana Burmistrza Daniela Raka oraz Wiceburmistrzów Pani Doroty Rusin - Hardenbicker i Pana Macieja Makselona, ponieważ to dzięki ich wsparciu i pomocy, uczniowie mogą poznawać Europę i zdobywać tak ważne doświadczenia.
Napisz komentarz
Komentarze