Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 15:32

Jak przyspieszyć i zoptymalizować pracę księgowego?

Jakie warunki musi spełnić biuro rachunkowe, aby w rzetelny i profesjonalny sposób obsługiwać swoich klientów? W poniższym artykule spróbujemy znaleźć remedium na rosnące obciążenie księgowych, którzy muszą mierzyć się z rosnącą liczbą klientów, procesów i ciągle zmieniającymi się przepisami podatkowymi.
  • 13.12.2023 14:51
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak przyspieszyć i zoptymalizować pracę księgowego?

Właściwa komunikacja to podstawa 

Na początek kilka słów o właściwej komunikacji na linii pracownik — pracownik, ale też biuro rachunkowe — klient. W ten sposób utrzymujemy dobre relacje, budzimy sympatię oraz zaufanie, a także nawzajem wspieramy się w realizacji swoich obowiązków. Elastyczna komunikacja pozwala: 

● realizować terminowo wszystkie płatności, 

● płynnie rozliczać się z urzędami, 

● dostarczać klientom terminowo wszystkie najważniejsze informacje itd. 

Dzięki niej unikamy różnych przykrych sytuacji, które zwłaszcza na poziomie współpracy z klientem nie powinny mieć miejsca. 

Technologia chmury 

Chmura to technologia, której potencjał powinno wykorzystywać każde profesjonalne biuro rachunkowe. Dzięki niej księgowi mają dostęp do wielu danych i co najważniejsze — mogą nimi operować w czasie rzeczywistym i to w trybie współdzielonym. Technologia chmury pozwala ograniczyć koszty działalności, poprawia wydajność pracy, a także zapewnia bezpieczeństwo wszystkim przechowywanym danym. Nie można też zapominać, że chmura zapewnia nieograniczony, bo globalny dostęp do informacji, z których — dzięki odpowiednim narzędziom — może korzystać również klient.

 Praca w trybie zdalnym i systemy teleinformatyczne 

Pojęcie "pracy zdalnej" robi dziś furorę nie tylko wśród pracowników, ale też klientów biur rachunkowych. Brak konieczności pojawiania się w biurze z każdym dokumentem to zaleta, dzięki której oszczędzamy czas i pieniądze. Warto dodać, że księgowy również może pracować w trybie zdalnym, co przekłada się na bardziej elastyczną obsługę. Praca w trybie zdalnym jest też tożsama z wprowadzaniem nowych platform cyfrowych, np. w postaci systemów ERP. Dzięki nim można w zaciszu własnego domu (lub dowolnej lokalizacji) automatyzować rutynowe czynności, w tym: 

● sporządzać i wysyłać deklaracje, 

● importować faktury i inne dokumenty rachunkowe, 

● usprawniać ewidencję księgową. 

Elektroniczny obieg dokumentów 

Ważnym udogodnieniem po stronie biura rachunkowego jest wdrożenie platformy do elektronicznego obiegu dokumentów. Dzięki temu osoby korzystające z narzędzia mogą — również za pomocą platform mobilnych — wysyłać skany dokumentów zgodnie z ich przeznaczeniem. Poza tym taka platforma ułatwia też archiwizację dokumentów i zabezpiecza je przed ingerencją z zewnątrz. Biuro działające pod adresem https://www.pitcom.pl/lokalizacja/oddzialy-warszawa/biuro-rachunkowe-mokotow/ to podmiot, który doskonale wpisuje się w strategię nowoczesnego biura rachunkowego.

Artykuł sponsorowany