Właściwa komunikacja to podstawa
Na początek kilka słów o właściwej komunikacji na linii pracownik — pracownik, ale też biuro rachunkowe — klient. W ten sposób utrzymujemy dobre relacje, budzimy sympatię oraz zaufanie, a także nawzajem wspieramy się w realizacji swoich obowiązków. Elastyczna komunikacja pozwala:
● realizować terminowo wszystkie płatności,
● płynnie rozliczać się z urzędami,
● dostarczać klientom terminowo wszystkie najważniejsze informacje itd.
Dzięki niej unikamy różnych przykrych sytuacji, które zwłaszcza na poziomie współpracy z klientem nie powinny mieć miejsca.
Technologia chmury
Chmura to technologia, której potencjał powinno wykorzystywać każde profesjonalne biuro rachunkowe. Dzięki niej księgowi mają dostęp do wielu danych i co najważniejsze — mogą nimi operować w czasie rzeczywistym i to w trybie współdzielonym. Technologia chmury pozwala ograniczyć koszty działalności, poprawia wydajność pracy, a także zapewnia bezpieczeństwo wszystkim przechowywanym danym. Nie można też zapominać, że chmura zapewnia nieograniczony, bo globalny dostęp do informacji, z których — dzięki odpowiednim narzędziom — może korzystać również klient.
Praca w trybie zdalnym i systemy teleinformatyczne
Pojęcie "pracy zdalnej" robi dziś furorę nie tylko wśród pracowników, ale też klientów biur rachunkowych. Brak konieczności pojawiania się w biurze z każdym dokumentem to zaleta, dzięki której oszczędzamy czas i pieniądze. Warto dodać, że księgowy również może pracować w trybie zdalnym, co przekłada się na bardziej elastyczną obsługę. Praca w trybie zdalnym jest też tożsama z wprowadzaniem nowych platform cyfrowych, np. w postaci systemów ERP. Dzięki nim można w zaciszu własnego domu (lub dowolnej lokalizacji) automatyzować rutynowe czynności, w tym:
● sporządzać i wysyłać deklaracje,
● importować faktury i inne dokumenty rachunkowe,
● usprawniać ewidencję księgową.
Elektroniczny obieg dokumentów
Ważnym udogodnieniem po stronie biura rachunkowego jest wdrożenie platformy do elektronicznego obiegu dokumentów. Dzięki temu osoby korzystające z narzędzia mogą — również za pomocą platform mobilnych — wysyłać skany dokumentów zgodnie z ich przeznaczeniem. Poza tym taka platforma ułatwia też archiwizację dokumentów i zabezpiecza je przed ingerencją z zewnątrz. Biuro działające pod adresem https://www.pitcom.pl/lokalizacja/oddzialy-warszawa/biuro-rachunkowe-mokotow/ to podmiot, który doskonale wpisuje się w strategię nowoczesnego biura rachunkowego.