Dwa dni w Kołobrzegu odbywały się Dni Województwa Zachodniopomorskiego. Zaproszenie Urzędu Marszałkowskiego przyjęło 20 powiatów (oprócz choszczeńskiego), 116 gmin i 85 przedsiębiorców. Dzięki temu stworzono obraz regionu mlekiem i miodem płynącego. Targom towarzyszyły dwa panele dyskusyjne poświęcone problemom wspierania przedsiębiorczości oraz rozwojowi turystyki. W czasie imprezy nie uniknięto wątków integracyjnych regionu.
- Prezentujemy nasze atuty i argumenty, wokół których powinniśmy budować strategie działania dla przyszłości i rozwoju ziemi zachodniopomorskiej u progu Unii Europejskiej - stwierdził wojewoda Stanisław Wziątek. - Dlatego powinniśmy pokazywać to, czym dysponujemy, a co jest naszą najsilniejszą stroną zwartość regionu i możliwości oddziaływania na zewnątrz. Cieszę się, że wszystkie miejscowości chcą być z nami: Szczecin i Koszalin, i pozostałe powiaty. Nie byłoby możliwe zorganizowanie tej imprezy bez integracyjnych chęci zarządu województwa.
Podczas sobotniej gali wręczono nagrody konkursu gospodarczego marszałka województwa. W kategorii inwestor zagraniczny triumfowała firma Kronospan, najlepszym małym przedsiębiorstwem obwołano formę Agralex z Redła. Markę produktu regionalnego zyskał serek śmietanowy Delfiko ze Spółdzielni Mleczarskiej Starco ze Stargardu Szczecińskiego.
Wyłoniono również Animatorów Lokalnej Przedsiębiorczości: Stowarzyszenie Inicjatyw Społeczno-Gospodarczych z Karlina, Zrzeszenie Podmiotów Gospodarczych ze Złocieńca oraz Regionalne Centrum Doradztwa, Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich w Barzkowicach. Samorząd województwa chciałby, aby Dni Województwa Zachodniopomorskiego odbywały się cyklicznie i zawsze w innym mieście. Akces na przyszły rok zgłosiły już Szczecinek, Wałcz i Gryfice.
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze