Trwa już drugi etap prac w ramach zadania „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie”. Za oba odpowiedzialna jest sopocka grupa NDI. Wykonawca realizuje zadania w systemie „Projektuj i Buduj”. Dzięki dobrze skoordynowanym pracom zrewitalizowany tor numer jeden udało się oddać do ruchu jeszcze przed wigilią, choć według harmonogramu robót miało to nastąpić dopiero w marcu 2021 roku. Wybudowany i oddany do eksploatacji jest już także peron osobowy nr 1 Jelenino i peron nr 2 Wiewiecko. Obecnie trwają prace na peronie nr 2 Czarne Małe. Z kolei prace na peronie nr 2 Żelisławie Pomorskie oraz na peronie nr 2 Suliszewo Drawskie przewidziane są na w pierwszej połowie 2021 roku.
Rewitalizacja toru poprawi komfort jazdy podróżnych i co najważniejsze skróci jej czas oraz podniesie poziom bezpieczeństwa. Na odcinku Czaplinek – Złocieniec pociąg będzie mógł rozwinąć prędkości do 120 km/h. Obecnie pokonuje tę trasę z maksymalną prędkością 80 km/h.
Projekt jest wart blisko 165 milionów złotych i jest realizowany przy współfinansowaniu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.
Napisz komentarz
Komentarze