Jeśli jesteś właścicielem firmy, jest bardzo prawdopodobne, że masz witrynę internetową. Jeśli nie, prawdopodobnie powinieneś to natychmiast zmienić. Faktem jest, że ludzie nie chcą odwiedzać firmy ani dzwonić po informacje. Jeśli nie masz silnej obecności w Internecie, szanse na pozyskanie nowych klientów są bardzo, bardzo niskie. Dzięki witrynom internetowym klienci mogą łatwo i wygodnie wyszukiwać informacje bezpośrednio na telefonie, tablecie lub komputerze. Rzućmy okiem na to, co może się stać, jeśli jesteś jedną z niewielu firm bez strony internetowej. Pamiętaj, że strony, które realizują profesjonalne strony www jak Wardriving.pl, są w stanie indywidualnie dopasować projekt Twojej witryny do potrzeb.
Załóżmy, że masz witrynę internetową. Chociaż z pewnością jesteś w lepszej sytuacji niż firmy bez takiego, ważne jest, aby ocenić, jak skuteczna jest Twoja witryna. To, że jesteś obecny w sieci, nie oznacza, że masz dobrą obecność w sieci. Czas przyjrzeć się wszystkim stronom internetowym, aby zdecydować, co można zaktualizować, unowocześnić lub usprawnić. Zajmijmy się tym.
Niektóre kluczowe zasady projektowania stron internetowych
Zawsze miej przejrzystą i łatwą nawigację: konsumenci będą sfrustrowani, jeśli trafią na stronę internetową, a następnie nadal nie będą mogli znaleźć tego, czego szukają. Twoja strona internetowa może być najpiękniejszą rzeczą na świecie, ale jeśli nie jest przyjazna dla użytkownika, możesz pożegnać się z potencjalnymi klientami, którzy odwiedzili stronę. Czytelną stronę internetową znajdziesz pod adresem zazieleniacze.pl.
Porozmawiaj z typem klienta, którego chcesz : Często słyszysz, że powinieneś używać terminów laika, jeśli chodzi o Twoją firmę. Jednak bardziej odpowiednim sposobem myślenia o swoim tonie i języku jest mówienie do poziomu klienta, którego chcesz przyciągnąć. Jeśli prowadzisz firmę, taką jak restauracja, masażysta, sklep z biżuterią online itp., Najlepiej porozmawiać z laikiem. Jeśli jednak sprzedajesz szpitalom zaawansowany technologicznie sprzęt medyczny, z pewnością skorzystasz na mówieniu bardziej technicznym, klinicznym terminem. W tym przypadku, ponieważ żaden przeciętny Joe nie kupi urządzenia do rezonansu magnetycznego, nie musisz się martwić o uproszczenie języka na swojej stronie internetowej. Zamiast tego możesz użyć imponujących terminów technicznych, które docenią lekarze kupujący Twój produkt.
Unikaj podawania zbyt wielu informacji: Klikanie na stronę internetową i bycie uderzanym w twarz blok za blokiem tekstu nie jest dla nikogo atrakcyjne. Według badań masz 15 sekund, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających stronę internetową, zanim klikną. Aby to zrobić, potrzebujesz obrazów, filmów, innych materiałów wizualnych i bardzo wyraźnych nagłówków, które są istotne dla klienta. Gdy przekonasz ich do pozostania, musisz podać im tylko te informacje, których mogą szukać. Nie ma potrzeby puchu na stronie internetowej. Przejdź do rzeczy, przekaż zrozumiałe informacje i pozwól konsumentom skontaktować się z Tobą, jeśli chcą dowiedzieć się więcej. To świetny sposób na budowanie wiarygodnej obecności w Internecie.
Na każdej stronie umieść co najmniej jedno wezwanie do działania: nie zmuszaj klientów do klikania na osobnej stronie internetowej w celu znalezienia przycisku „Prześlij”, „Zarejestruj się”, „Dowiedz się więcej” lub „Skontaktuj się z nami”. Uwzględnij co najmniej jeden na każdej stronie ze względu na punkt #1, łatwa nawigacja. Klienci częściej angażują się w przycisk, jeśli widzą go wielokrotnie i jeśli jest łatwo dostępny.
Użyj atrakcyjnego i przejrzystego układu/projektu: Podobnie jak w przypadku unikania umieszczania zbyt wielu informacji, należy również unikać chaotycznych układów podczas projektowania witryny. Nie chcesz, aby użytkownicy rozpraszali się zbyt dużą liczbą kolorów, kształtów lub obrazów, więc zadbaj o to, aby Twoja strona internetowa była wyraźna i czysta, aby uzyskać maksymalny efekt. Taka strategia została zastosowana w przypadku strony apartament28.pl.
A co ze stronami docelowymi?
Landing page różni się od strony internetowej tym, że są to zazwyczaj samodzielne strony przeznaczone do generowania leadów. Strony docelowe są szczególnie przydatne w przypadku reklam, ponieważ możesz skierować zainteresowanych konsumentów bezpośrednio do produktu lub usługi, o której chcą dowiedzieć się więcej. Jeśli opublikujesz reklamę tacos w swojej meksykańskiej restauracji, zostanie ona zauważona przez ludzi, którzy lubią tacos. Zamiast kierować ich do swojej witryny jako całości, możesz utworzyć osobną stronę docelową poświęconą wielu rodzajom tacos, które serwujesz. W ten sposób klient dowiaduje się więcej o tym, co go interesuje, bez konieczności przeszukiwania informacji, których nie potrzebuje. Prawdziwe strony docelowe powinny mieć lub mieć formularz, który można wypełnić. W ten sposób możesz zbierać informacje od osób, które są wyraźnie zainteresowane jedną konkretną częścią Twojej firmy.
Ważne jest, aby pamiętać, że powyższe jest prawdziwą ideą strony docelowej, ale niektórzy ludzie określają każdą stronę docelową jako stronę docelową. Nowszy pomysł oznacza, że każda strona, na którą są bezpośrednio kierowani ludzie, jest uważana za stronę docelową. Jeśli więc kierujesz reklamę na stronę „Nasze usługi”, ta strona może zostać nazwana stroną docelową, mimo że jest częścią większej witryny.