Fotografia
Obecnie coraz bardziej powszechna staje się komunikacja wizualna. Oznacza to popyt nie tylko na tradycyjnych fotografów, zajmujących się fotografowaniem plenerowym bądź portretowym. To również czas osób kochających sztukę wizualną do tego stopnia, iż nie boją się one pracować m.in. w reklamie. Robienie zdjęć przestaje być bowiem zawodem jedynie dla profesjonalistów i staje się czymś, co praktycznie każdy z nas robi. Niemniej, aby móc wpisać fotografię w rubrykę „hobby” w CV powinniśmy rzeczywiście interesować się nią, a nie opierać naszej pasji na tym, co robimy na potrzeby mediów społecznościowych.
Pisanie
Talenty literackie bądź zainteresowania związane z szeroko pojmowanym pisaniem mogą być naprawdę cenną pasją. Zwłaszcza na dzisiejszym rynku pracy, który bardzo mocno oparty jest o branży funkcjonujące w szeroko pojmowanej komunikacji. Zainteresowania związane z pisaniem można bowiem wykorzystać m.in. w pracy copywritera. Osoba wykazująca inicjatywę na tym polu znacznie szybciej przejdzie proces rekrutacji, np. w agencjach reklamowych bądź gazetach i wydawnictwach.
Grafika komputerowa
W związku z silnym rozwojem agencji i firm zajmujących się wizerunkiem oraz marketingiem, wzrósł popyt na osoby posiadające umiejętności w grafice komputerowej. Praca ta nie wymaga studiów, liczy się przede wszystkim talent oraz chęć do pracy. Większa szansę na znalezienie zatrudnienia w charakterze grafika mają osoby rzeczywiście interesujące się sztuką wizualną oraz projektowaniem grafik, logotypów oraz bannerów.